Onze Project Highlights in 3D

Bekijk onze project highlights in
3
D
of in lijst.

See The World With Spar

Opdrachtgever
DPPLR
Opnieuw een co-op met DPPLR en een van onze meest uitdagende projecten tot nu toe! Een socialmediawedstrijd voor SPAR Wereldwijd die parallel in 6 landen loopt (Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zuid-Afrika, Italië en Slovenië). Het uitgangspunt is simpel; maak een video op YouTube en leg uit waarom je een reis rond de wereld zou mogen winnen om overal SPAR winkels te mogen bezoeken en vervolgens zo veel mogelijk 'sociaal lawaai' te maken. De top deelnemer van elk land wordt uitgenodigd om naar Amsterdam te komen en de winnaars leggen vervolgens verslag van hun reis en avonturen op een blog.
 
We bouwden een scraping tool die YouTube, Twitter en Facebook scrapete voor 'sociale noise'. Beide fasen, zowel de wedstrijd als de reis, werden beheerd vanuit een centraal  meertalig CMS, en had een speciaal op maat gemaakte Facebook-app voor opname op de elk van de landen Facebook- pagina's.
 
De wedstrijd werd gepromoot door SPAR met billboards, tv-commercials, flyers in winkels en 120.000 geadverteerde YouTube views. Meerdere servers, load balancers en Amazon EC2 hosting kon het verkeer en de load aan zonder problemen.

Opnieuw een co-op met DPPLR en een van onze meest uitdagende projecten tot nu toe! Een socialmediawedstrijd voor SPAR Wereldwijd die parallel in 6 landen loopt (Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zuid-Afrika, Italië en Slovenië). Het uitgangspunt is simpel; maak een video op YouTube en leg uit waarom je een reis rond de wereld zou mogen winnen om overal SPAR winkels te mogen bezoeken en vervolgens zo veel mogelijk 'sociaal lawaai' te maken. De top deelnemer van elk land wordt uitgenodigd om naar Amsterdam te komen en de winnaars leggen vervolgens verslag van hun reis en avonturen op een blog.

We bouwden een scraping tool die YouTube, Twitter en Facebook scrapete voor 'sociale noise'. Beide fasen, zowel de wedstrijd als de reis, werden beheerd vanuit een centraal  meertalig CMS, en had een speciaal op maat gemaakte Facebook-app voor opname op de elk van de landen Facebook- pagina's.

De wedstrijd werd gepromoot door SPAR met billboards, tv-commercials, flyers in winkels en 120.000 geadverteerde YouTube views. Meerdere servers, load balancers en Amazon EC2 hosting kon het verkeer en de load aan zonder problemen.

Gebruikte technieken
Video, CMS en HTML5.